Thank You, ALLAH!

Reactions: 
Assalamualaikum.
Hari ni aku tak nak merapu. Cukuplah aihhh... kali ni terasa nak jadi serius sikit. *sikit je.
Well, korang apa khabar hari ni? harap-harap iman semua okeylah ya. Make sure your iman is always 'up-to-date' from seconds to seconds.

Tonite di tengah malam yang sunyi, aku dapat kekuatan untuk berblogging. Suddenly aku sooo excited nak share dengan korang betapa kita patut bersyukur dengan apa yang ALLAH dah berikan.


Ya, ALLAH dah beri terlalu banyak nikmat pada kita. Cuma hawa nafsu kita yang menutup hati kita untuk melihat betapa banyaknya nikmat yang ALLAH dah berikan. Kalau mata dan hati kita hanya berkompaskan nafsu, memang kita takkan pernah rasa cukup dengan apa yang ALLAH dah bagi. 
Tak mustahil satu 'nikmat'  yang ALLAH tak beri pada kita, boleh 'melupakan' kita pada seribu nikmat lain yang ALLAH dah kurniakan. 

Nauzubillahi minzalik... minta dijauhkan.

Benarlah, hawa nafsu tak pernah puas. 

Barang siapa yang tidak mensyukuri yang sedikit, maka ia tidak akan mampu mensyukuri sesuatu yang banyak.” (HR. Ahmad, 4/278. Syaikh Al Albani mengatakan bahwa hadits ini hasan sebagaimana dalam As Silsilah Ash Shohihah no. 667).

So, homo sapiens yang dikurniakan akal dan nafsu sekalian... manfaatkan peranan dua 'benda' tu sebaik-baiknya. :)

BTW, kalau terasa 'lemah' sangat untuk bersyukur, cepat-cepatlah 'pegang' ayat ni:

Dan (ingatlah juga), tatkala Tuhanmu memaklumkan: “Sesungguhnya jika kamu bersyukur, pasti Kami akan menambah (nikmat) kepadamu.” (QS. Ibrahim: 7).


Sayang ALLAH, Cinta Nabi :)



No comments: