Rely On.

Reactions: 
#Assalamualaikum#

Alhamdulillah, hari ni aku hidopp lagi. Korangg smua yang baca pon hidopp lagi. Jom kita bertahmid sama-sama! :) . Hehe, ape kabau? *Melaka Style*
Hope smuanya sihat-2 and comeyl-2 slalu. Dgn penuh bersyukur Cik Izzah memberitahu yang Cik Izzah masih maintain comeyl :P *muka lapar lima pinggan penumbuk*
Hari ni apa aku nak cakap eh? Errmm... dapat! Boleh tak aku nak cerita pasal 'Rely On' or dalam Orang Melayunya ialah 'Bergantung'? Suka hati akulah ek? Haha.

Semenjak dua menjak ni aku rasa mcm dah 'tersalah' selama ni. Ceritanya mcm ni, aku kan novelis. So, of course laa aku nak org baca apa yg aku tulis kan. And now, aku under process to finish my 3rd & 4th novels. 

Aku nak tanya korang. Sakit hatii tak kalau korang tulis penad-2 tapi takda org nak bacaa?
Hummm... aku sedih. Kadang-2 aku tertanya-2 jugak... kenapa org lain punya cerita senang je dapat perhatian? Aku bukannya mintak glemer, aku cuma mintak org baca karya aku.
Sedih. uhuk..uhuk...
Tapi lepas aku tengok satu vid dari MatLuthfi nih, alaa si Vlogger terfemes tu, aku mcm trsedar..
Ayat sentapnya dlm video tu berbunyi camni...
'kita takkan boleh hidup selagi tak bergantung pada yang tak mati.'
wow... makan dalam.
alhamdulillah.
aku nampak sikit-2 silap aku.

Sepatutnya aku tak terlalu berharap atau 'bergantung' pd manusia utk berikan apa yg aku mahu.
Sbb manusia tak sempurna dan takkan pernah menyempurnakan hidup org lain.
Jadi, patutnya aku kena bergantung 100% pd ALLAH. Cuma DIA-lah yg mampu ubah takdir.
Sob...sob.. aku sentap gak kejap. 
Aku sedar, manusia tak boleh bagi apa-2 jaminan utk manusia lain. Jadi, kenapa perlu terus bergantung pd manusia? sepatutnya aku sabar. Macam yg ibuku selalu cakap... 'In Shaa ALLAH... ada rezeki untuk kau.'
Amin... aku tahu doa ibu aku akan termakbul jugak suatu hari nanti . ;)



Okeyla. Tiba-2 syahdu pulak.
Aku stop sini dulu.

Sayang ALLAH, cinta Nabi ye :D
-
Rokok Dan Kopiah By MatLuthfi-

2 comments:

Aliesha Kirana said...

Rezki tu dr Allah, hnya pada dia kita patut bergantung hrp. jgn putus asa ya! InsyaAllah suatu hari nnti org akan kenal siapa cik izzah novelis! hehe. <3

ctpayong said...

assalamualaikum wbt.

keep moving > Allah mendengar cita-cita kamu.