'Wayang' Freelah Nampaknya...

Reactions: 
*Assalamualaikum*
Mood agak kurang baik pagi ni. tiba2 hangin depan lappy!(sowy lapp, bukan u yg i marah. i cyunk u ccangat2)<---pehal x bleh bla gedix ni?
okie2.
ada nmpak pokok goyang x?
eh, masakan pokok brgoyang kalau x da angin!
hah, merapu lagi.
Tpi yg sebenarnya bukan angin je mlanda... taufan, ribut n petir dah lama bantai!
kenapa saya emo sgt yek?
hukhuk.cool.chill.relax...
ada suatu ketika.
Saya bukak FB.
Ada orang post.
Lebih kurang cam ginilah bunyinye.
"LPF takkan menapis filem tahun depan."
Woohh...marah ye?
memang saya marah!(siapa setuju angguk kepala!)
Honestly, mmg saya bukan jenis kaki file@wayang. in fact, first n last tngok wayang masa umur 6 tahun(masih kanak2 ribena)...skunk dh 16...kiralah sndiri brapa lama saya x tonton skrin gergasi!
takpelah org nak kata saya kuno.
Janji... saya trlepas dosa mata.
Coppp..bukan dosa mate je. Dosa pmbaziran duit, dosa menyokong filem trsebut pun saya x tanggung!
yes!
saya lebey suka dgr pndapat org2 skeliling brbanding saya yg prgi tengok sndiri.
Caye tak yg saya belum pernah tngok Hantu Kak Limah Balik Rumah?
(In fact, that's really a fact!)
Kolot?
hah, cakaplah!
x kisah(jnji aku x subahat).
Back to da topic.
LPF x nak tapis filem lagi?
wohoho...lepas ni bolehlah tengok 'wayang' yg plbagai aksi! hehe...
x mustahil panggung kita nnti boleh jadi 'panggung porn'.Oopss...bukan celopar! tapi probability(belajar math kan?)
Okey, sekarang cuba kita imbas kmbali bagaimana keadaan filem2 di Malaysia(setelah ditapis).
Bukan nak kondem, tapi... kita sndiri boleh dpat jawapannya drpd filem2 yg trtayang skunk.
ada trbaca keratan akhbar.
Ttg seorang pengarah yg mengatakan 'Babak Ranjang Penting'.(Ini umum. kalau tahu, diam2 je. x mau kondem2).
Ohhh no...tu lepas LPF tapis!
Kalau x tapis?
fuyoooo...
Saya yg baru 16 tahun ni msti boleh blajar apa itu 'babak atas katil' secara trperinci tanpa prlu menunggu masa...hehehe...lu pikirlah sndiri!
Ape? ingat yg tngok tu sume mak2 bapak2 budak ke?
korang tau x yg prgi cinema tu banyaknye belia+muda mudi yg tgh brgelojak dgn rasa ingin tahu+mencuba?
Hah...malasnya nak cakap banyak!
so lepas ni media jgnlah nak hipokrit.. menghebahkan kisah tangkap khalwat, zina, buang bayi dgn ayat yg nampak cam org nyesal....
Koranglah salah satu puncanya bnda camtu jadi tau!
Lalalalalla...
no komen. Korang dah besar kan? dah dewasa kan? fikirlah cara dewasa!
*mood angin kus2*

10 comments:

fathiahRAIHANA said...

alaa akak pun tgok hantu kak limah tu lambat jugakk, haha.

bukan sbb taknak tgok, tapi akak mmg tak tgok cite hantu wlupun org ckp cite tu lawak. benda seram mmg akak tak tgok *penakot* -,-


tapi tak ptut la kan kalo tak tapis filem. yg konon tapis skrg pun dah ckup segan nk bg adik2 yg bwah umo tu tgok skali -,-

Isma Haneefa said...

itulah. x tau nk komen apa lgi...biarlah org 'dewasa' tu buat cara 'dewasa' diorang...

eiyna zhafirah said...

sokong 100% . hade ke patut
cenggitu . cemane gejala sosial nak berkurang kalau macam tuh ?!

Isma Haneefa said...

ntahla..biarlah diorang.nk wat camner...

Azhariah Zuber said...

kalau tak nak tapis, kena buat sesuatu. tapis penonton yg nak tgk. tapis waktu tayangan. wah gitu

Isma Haneefa said...

>diorang ni nak cari untung je. mana kisah sapa2 yg tonton. ada kawan saya boleh je masuk tayangan 18 ke atas... hmmm, x taulah apa yg akan trjadi...

Syukri Kamaruddin said...

sekarang dlm kondisi ada yang 'menapis' pon masih juga byk adegan bukan2..kalau dah xde yang menapis, tak tahu filem apa yang akan ditayangkan nnt..

*sy seumur hidup baru sekali tgok wayang..kikikiki.. tu pon cter kartun. =_="

Isma Haneefa said...

>Syukri Kamarudin, huhu...betul3. ada tapis pun sbgai syarat je. x tapis lagilah...nauzubillah...

SYAFIQAHSALEH said...

Betul setuju sngt. Btw, doa dhuha by Unic memang sngt membantu dan mudah dihafal :)

Isma Haneefa said...

heee...smoga kita istiqamah lakukan solat dhuha:D