PNGALAMAN....

Reactions: 

Assalamualaikum..
hehe..
anda sume prnah dgar tak sukan 'baseball'?
i'm sure all of us know what that game is...
but do ya all know how to play?
maybe many of us know..
but not saye...
sye knal besbol ni pun dri citerr kartun doraemon..hehe..
kan dlm citerr tuh ade team besbol si giant?ala..yg gmuk suka buli Nobita tuh?
hehe..apapun...
pada mulenya,sye ni tak pham langsung,mcmner ek game tuh?
ada bbrapa istilah dlm game tuh yg agk mngkonfiuskan sye..
cntohnya mcm

strike

foul

homerun

out


sye pham maksud prkataan di ats..ttapi,apa yg trsirat?
sbb tulah,pagi tadi,tak sia-sia sye bawak baju sukan kat skola..
sye bwak baju sukan pun sbb takot kena lari padang mcm minggu lpas,hehe..
pnat gilerr..kena round pdang besar dunia tuh 5 kali!!!dgn baju kurung plak tuh!


cikgu PJK sye,Cikgu Durrah,aja kitorang sume cmner nk main besbol,cmner nk pgang bat die,cmne nak..ahh..brape bnyak camnerlah.....
abih pastu,sye trylah nak pukul..wah..cayalah..kna bola tuh!
walaupun taklah smpai 4 meter balingannya!tapi lgi hebatkan dri Nobita yang tak kna langsung?
yetak,yetak??hehe..blagak plak...
kbtulan,sye tringat citerr 'twilight' mse cullens g main besbol..
ape lgi,sye asyik2 ajuk gye Alice Cullen,buat balingan smbil angkat kaki!!hehe..haha..
tp itulah pngalaman...nnti dh beso,nnti memori tu akan trpahat kat ingatan kte ye,dak?
apepun..skola adlah tmpat yg pling besh utk kite enjoy,sblum mlngkah k tmpat2 bsar2 sprti IPT,nanti,sure dh takde mse nk gurau2 cmtuh kan?taktaulah klu plajar IPT ni pun ade mse cam bdak skola..walaupun skola sye ni kngkdang menyakitkan jiwa,anggaplah ini satu knangan krana peluang kite nk blik skola mmg takdelah klu lpas habis nnti,kcualilah klu org tuh ambik SPM ulang2..hehe..jgn trase bgi yg brknaan!
Klah..sini je...next week,nak wak bju sukan lgi..nk discover game bru plak..bye..wassalam..

1 comment:

eyra said...

prnh jugak maen besbol,
bes !
neway, thnx for following
:)