Seorang pun tak tahu ... kecuali DIA .

Kaifa halukum sahabat ? Agak klise starting aku ( seperti selalu ) . Apapun , aku doakan korang semua sihat-sihat belaka dan sentiasa berada di bawah mardhatillah -please aim this as your highest ambition.

Agak-agaknya ada tak yang masih sudi jenguk blog usang aku yang dah 3 bulan-tak-hapdet-sebab-sibuk-masuk-uitm-dan-gila-sibuk-sebab-study-makin-mengganas-dan-memeningkan-kepala-jiwa-dan-raga ni?

Fine . Aku terima kalau dah takde orang nak baca . That means aku boleh syok sendiri kat sini . : P

Alhamdulillah . Sedar tak sedar dah 3 bulan lebih aku menjadi warga UiTM . Syukur , syukur dan syukur sebab ALLAH kabulkan doa aku . Sebijik-sebijik aku dpt apa yang aku nak . Foundation in Science !

True . Sebelum datang sini aku bercita-cita besar nak jadi doktor .
True . Mula-mula jejak kaki kat sini aku berazam yang amat untuk belajar sungguh-sungguh .
True . Hari pertama kuliah dan segala kelas aku berimpian sangat nak dapat pointer 4 flat ! ! !
Yeah . All of them WERE true . #take note at the word WERE .
 
Ya ALLAH , kenapa Izzah ? Kau dah give up ?

Nope . Not at all . It's not easy actually to agree with the situation that i'm now giving up for everything that i have . Seriously , aku tak pernah nak give up hanya disebabkan kerana tension study !
Kerana aku tahu , study memang susah . And I'm aware of that since I made my first decision to enrol in this course . Aku tak kisah yang tu .

Cuma apa yang aku nak sampaikan ialah ... aku sepaatutnya berpijak di bumi yang nyata @ ukur baju di badan sendiri !

Ya , aku sangat-sangat rasakan yang impian-impian melangit ketujuh aku tu sebenarnya hanya khayalan dan angan-angan yang cuma angan-angan . Kerana aku rasa aku dah makin nampak 'bumi sebenar aku' dan 'saiz baju aku' yang sebenar .

Lantaklah manusia nak cakap apa . Maybe akan ada yang cuba menafikan 'kenyataan-kenyataan sebenar' aku tu dengan berkata ... "Kau boleh punya . Orang lain boleh , takkan kau tak boleh ."

Terpulang . 
Tapi bagi aku . aku tak termasuk dalam 'orang lain' yang boleh tu .

"Kau kenalah usaha ! Baru dapat !"
Ya . Aku dah berusaha . Ikhtiar segala .

Aku tak salahkan takdir . Aku percaya ALLAH dah sediakan cerita indah yang lain untuk aku .
Ada je kawan2 aku yang belajar santai santai , mengadu tak paham bebenor , itulah , inilah ...
Tapi , last2 mereka tergolong jugak dalam kelompok yang 'boleh' tu . Padahal dalam kelas sama2 dengan aku ni . ' - , -

Itu kan ? Nampak tak takdir dah bercerita di situ ?

Okey . Maybe ini juga ujian ALLAH buat aku . Aku redha . Cuma aku harap agar diberikan kekuatan untuk menghadapi ujian ini . Aku mahukan kekuatan yang BERGANDA-GANDA .

Kekuatan menerima kepahitan dan ujian...
Dan kekuatan untuk membina semula keyakinanku yang sudah hilang ...

Aku tetap akan cuba yang terbaik .
Namun nasib aku lepas ni .... seorang pun tak tahu ... kecuali DIA .
p/s : 160 students math dalam lecturer hall . 151 orang lulus test math . 9 orang gagal test math .

Dan aku termasuk dalam 9 orang itu .

1 comment:

Afiqah Umairah Mohamed said...

umai singgah :)

insyaaAllah...

yakin ! ujian itu tnda sayang Allah. ingat ! kita boleh. sebab Allah tak uji kita melainkan kesanggupan kita ! moga Allah permudah urusan izzah ! Aamiin !

p/s : suka pada nama " Izzah "

jemput ke blog :

http://nurmaira95.blogspot.com/2013/08/hempuk-dengan-cubit-manja-alahai.html