:antara jatuh dan naik:

*assalamualaikum*

wahhh... muka hepi je semua kan? amacam? Syok tak raya? solat raya tak hari tu? ha, jawab2.
okey. sekarang saya pulak nak bercerita.
alhamdulillah, petang raya hari tu selamat landing kat hometown yang amat KUCINTAI. negeri Hang Tuah tuh...jangan memain:P
malam raya tu ada pulak sepupu ajak gi Taman Cempaka, dekat2 area Melaka Central. Ada DOWNTOWN kat situ. (tak pastilah downtown ke tidak, maen cakap aje ni:)
guess what? saya macam di negara Ethopia(betul eh ejaan ni?) yg ramai penduduk tu!
nak jalan pun, kura2 lagi cepat rasanya:/
tpi nak cerita harga lelongnya, perghhh... dapatlah sehelai baju kurung RM35. tu pon kasi mak tam. saya tak nak sebab dah ada 2 pasang(banyak tak??:P x elok membazir kan?)
utk hari raya esoknya, lagi sekali rasa syukur ni x terucap<----ayat novel
dapat solat raya! alhamdulillah. tahun depas x dapat :(
cuma agak TERKILANnya ialah... duit raya tahun ni merudum betullah. Senang cerita, pengumpul duit raya macam saya ni BANKRUPT. bayangkan, sepanjang dok di kampung, dah jalan bbrapa umah, saya cuma dapat RM15????
takpa2. saya cuba jadi 'understanding'. mungkin sbb harga barang dah naik... duit raya pun turunlah.
BTW, syukurlah dgn apa yg ada. takpayah trlalu mngharapkan orang:)
tu jelah kot. x da mood sangat nak taip ni. sekian. wassalam.

1 comment:

eiyna zhafirah said...
This comment has been removed by the author.