Bila Dipuji...

Reactions: 
*Assalamualaikum*

Cik Haneefa kenyang susu ketika menulis entry ni.<--Dah macam baby pulak. :P
Ingatkan nak pekena KOPI petang-petang ni. Tapi bila selongkar dapur...
"Eh, susu kambinglah!"
Cik Neefa bantai jelah. Sesekali minum susu kambing pun cool...
Kan Rasulullah SAW suka makan kambing?
Tapi Cik Neefa minum susu kambing. :D

Okey. I admit it... 
Telinga Cik Neefa dah agak 'lali' dgn pujian semnjak kebelakangan ni.
Bukan UJIAN ye, tapi PUJIAN!
Masa di sekolah lama dulu takdak pulak org nak puji! 
Kalau kena puji tu kira mcm dpt mutiara dlm tiram yg harganya juta-juta tulah...
*Mcm nilah Cik Neefa bila kena puji. Ye ke?*

Tapi smenjak masuk sekolah baru ni...
ehemmm...bukan nak bangga tapi itulah hakikatnye...
Apa yg diorang puji Cik Neefa?
Puji2 cara budak sekolahlah...
Anda mesti faham punya...
Cik Neefa malas nak tulis.. nanti anda kata saya angkat basket sendiri pulak:P

Anyway, jgn smpai puji-pujian tersebut menghancurkan diri dan menimbulkan keujuban dalam hati...
Jgn sampai hati hitam oleh sebab PUJIAN!
Sentiasalah merendah diri...

# Jom ZIKIR! drpd kenang2kan pujian orang, lebih baik kita puji ALLAH TAALA yang MAHA LAYAK MENERIMA PUJIAN!

"Dan janganlah kamu memalingkan wajah (daripada manusia) kerana sombong dan janganlah berjalan di muka bumi dengan angkuh. Sungguh Allah swt tidak suka kepada orang-orang yang sombong dan orang yang membanggakan diri."
(Luqman:8)

3 comments:

akuamir said...

alhamdulillah.. segala puji bagi ALLAH.. :)

saya follow sini,, sile beri tunjuk ajar^^

fathiahRAIHANA said...

bila dipuji, sedarlah yg pujian tu utk Dia sebenarnya. kan ? :)

Harun Ar said...

Assalamu Alaikum...
Kunjungan siang... Salam